Kurssit

Valitse Pilates Mikkelin monipuolisesta kurssivalikoimasta juuri sinulle sopivin liikkumisen tapa. Kursseja on niin vasta-alkajille kuin lajia pitemmällekin harrastaneille.


Pilates peruskurssi

Pilates lisää keskivartalon voimaa ja hallintaa.
Pilaksen tavoitteena on luoda vahva, vakaa ja hyvin toimiva keho. Pilates on kehonhallintamenetelmä, joka kehittää ja vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia.

Pilateksen avulla voit

  • lisätä selän hyvinvointia, parantaa lihastasapainoa (pituus ja voima)
  • vahvistaa keskivartaloa ja saada keskivartalosta tukea raajojen liikkeille
  • lisätä selkärangan liikkuvuutta
  • lisätä kehontuntemusta
  • parantaa ryhtiäsi ja jalkojen linjauksia
  • oppia syvemmän ja tehokkaamman hengitystavan

Pilateksen harjoitteluilla tähdätään luonnolliseen, rennosti ja pakottomasti virtaavaan liikkeeseen. Menetelmä keskittyy kehosi syvien tukilihasten löytämiseen, aktivointiin ja vahvistamiseen, sekä optimaalisten liikeratojen saavuttamiseen. Pilates tasapainottaa lihastyötä ja lihakset oppivat aktivoitumaan liikkumistilanteissa tehokkaasti ja oikeassa järjestyksessä.

Urheilijalle ja aktiiviliikkujalle Pilates on mainiota perusharjoittelua ja toimii hyvänä tukena varsinaiselle lajiharjoittelulle.

Pilates opettaa huoltamaan omaa kehoa ja tuntemaan sen toimintaa.

Tällä hetkellä ei ole alkavia peruskursseja.

Ilmoittaudu tästä


Pilates laitekurssi

Laitepilates lisää keskivartalon ja koko kehon voimaa ja hallintaa.

Pilates laitetreeni on monipuolinen, kehoa täysipainoisesti haastava liikuntamuoto, jossa lihasvoima ja liikkuvuus kulkevat käsi kädessä.

Pilates laitteissa on erivahvuisia jousia, jotka toimivat vastuksena lihastyölle ja tuovat näin lisää tehoa harjoitteluun. Jouset myös helpottavat liikkeiden suorittamista ja siten ne soveltuvat hyvin mm. leikkausten jälkeen, kuntoutukseen jne.

Tällä hetkellä ei ole alkavia laitekursseja.

Ilmoittaudu tästä


KASVOJUMPPA

Kasvojumppa kurssilla teemme ylävartalon ja kasvojen lihastasapainoon tähtääviä harjoitteita.
K
asvojumppaharjoitteilla voit mm.

  • lievittää niska ja hartia jännityksiä
  • vapautua stressipurennasta
  • poistaa niskakyhmyn, kaksoileuan ja silmäpussit
  • vaihvistaa ihosi kollageenia
  • vähentää koko kehon jännitystiloja

Tällä hetkellä ei ole alkavia kursseja.

Ilmoittaudu tästä


Selän Spiraalistabilaatio

Spiraalistabilaation avulla vahvistetaan syvien vatsalihasten toimintaa ja pyritiään rentouttamaan selän pitkittäisten  ojentajalihasten ylijännittyneisyyttä. Näin vähennetään painetta välilevyissä, parannetaan niiden aineenvaihduntaa sekä luodaan tilaa selkänikamien väliin.

Peruskurssilla harjoitellaan SPS-harjoittelussa perusliikkeet ja keskitytään selkärangan asennon ja ryhdin korjaukseen. Harjoittelu sopii kaikille!

Tällä hetkellä ei ole alkavia kursseja.

Ilmoittaudu tästä


Footbickurssit

Footbic on tehokasa alaraajojen kuntouttaja.Footbicillä voidaan ennaltaehkäistä mm.urheiluvammoja, jalkaterän ja akillesjänteidien virheasentoja. Kurssilla käydään läpi esim. vaivasenluuhun ja plantaarifaskiittiin liityyviä asioita.

Koe miten jalkateräsi lihasten vahvistaminen vaikuttaa koko kehoosi.

Tällä hetkellä ei ole alkavia kursseja.

Ilmoittaudu tästä